Segítség

Synaps AHD 344 DVB-T UHF antenna LTE szűrővel

Kód: Q0344

A Synaps AHD-344 egy professzionális irányított antenna, amelyet DVB-T/T2 digitális jelek fogadására terveztek az UHF sávban. Az antenna kiváló kialakítása garantálja a legmagasabb minőségű vételt. Így a MinDigTV vételére kiválóan alkalmas. Az antenna különösen magas nyereséget biztosít.
Akciós ár: 6.480 Ft
i
1 db. termék vásárlásakor, azalatt az egységár kerül felszámításra.

Nettó ár: 5.100 Ft
Régi ár: 7.200 Ft
Egységár: 7.200 Ft

Kártyás fizetés
1 db. termék vásárlásakor
6.480 Ft


Az akció 2018-09-25-ig érvényes!

Q0344_427x321.jpg

Az antenna nézete


Q3300_d_550x102.jpg

A csomagolás nézete


A Synaps AHD-344 Q0344 egy professzionális irányított antenna, amelyet DVB-T/T2 digitális jelek fogadására terveztek az UHF sávban. Az antennának egy beépített LTE szűrője van, amely megakadályozza a nagysebességű LTE sáv (az UHF DVB-T sáv melletti) zavarását, így a TV vagy a tuner torzítatlan TV jeleket kaphat.

Az antenna kiváló kialakítása garantálja a legmagasabb minőségű vételt. Így a MinDigTV vételére kiválóan alkalmas. Kialakításának köszönhetően az antenna különösen magas nyereséget biztosít. Beépített antenna szimmetrizálóval rendelkezik. Az antenna jelét a dipólházon található F csatlakozó aljzatról lehet továbbítani koaxiális kábelen keresztül a vevőkészülék felé. Javasoljuk F csatlakozó beszerzését, amit a koaxiális kábelre szerelhetünk. E8009. Az antenna elemei alumíniumból készültek, az acél részek horganyzottak.

A Synaps AHD-344 antenna a legigényesebb ügyfelek igényeit is kielégíti.

Az antenna vízszintes és függőleges polarizációban egyaránt működik. Olyan esetekben, ahol a vételi viszonyok gyengék, vagy hosszú levezető koaxiális kábel szükséges, ajánljuk erősítő felszerelését is, amely ezzel az Opticum W20 szélessávú erősítővel Q2512 könnyen, gyorsan megoldható.

 

Fő jellemzői a Synaps AHD 344 antennának:

- Könnyen telepíthető
- UHF sáv 
- Beépített LTE 4G/GSM szűrő
- Magas nyereség - távoli adók vételi lehetősége
- Kiváló műszaki paraméterek
- Hosszú élettartam
- Esztétikus kivitel

A Synaps AHD 344 antenna technikai adatai:

- frekvencia: UHF 470-806 MHz;
- nyereség UHF: 15,5 dB     
- előre/hátra viszony: 28 dB
- horizontális nyílásszög: ±15°
- impedancia: 75 ohm
- Full HD     
- hossza: 1050 mm
- szélterhelés (N): 150
- tömege (kg): 1,8­
- csatlakozó: F­
- csomagolás: kartondoboz

Az antenna impedancia illesztővel rendelkezik, így a koaxiális kábelt F csatlakozóval közvetlenül az antennához csatlakoztathatja. Az antenna szinte teljesen alumíniumból készül, ami időjárásállóságot kölcsönöz. A rögzítő acél részek horganyzottak.

Az antenna 90% -ban összeszerelt állapotban kerül forgalmazásra - a dobozból való kivétel után, pár perc szükséges az elemek végső meghúzására.

 

Hogyan válasszunk antennát a MinDigTV vételére I.rész ?


Mielőtt részleteiben is szólnánk az egyes antennákról, tekintsenek az alábbi képre, amelyen felismerhetnek a környezetükben látható antennákból néhányat. Ezek mindegyike a földfelszíni digitális adásokat veszi, beleértendő a MinDigTV szolgáltatás is. Hogy melyiket válasszuk, erről szeretnénk leírásunkban tájékoztatást adni.
A digitális átállás lezajlott, de hozzánk forduló ügyfeleink kérdései alapján ismét szólunk róla, hogy aki új készüléket vásárol, vagy netán új antennát szeretne telepíteni a régi helyett, el tudjon igazodni az antennarengetegben.
Előzetesen annyit, hogy az antennák kiválasztása nagy mértékben változik az adó teljesítményétől, az adótól való távolságtól, valamint az adott település domborzati viszonyaitól - beleértve a sűrűn lakott településeket.
Az antennák egyik fontos paramétere a nyereség, amelyet decibelben mérünk, röviden dB. Minél nagyobb ez az érték, annál jobb vételi lehetőséget kínál a nagyobb távolságú vételre. A passzív antennák esetében kis elemszámnál ennek értéke 3-5 dB (adó közelében használható), nagyobb, irányított, hármas gericű antennák esetében ez már 14-18 dB is lehet.
Más kategória az erősítős antennák köre, ahol 35-45 dB-es értéket is megadnak, amelyek már az adótól egészen nagy távolságban is használhatók. Még egy dolog az irányszög kérdése. Minél irányítottabb és nagyobb elemszámú egy antenna, annál kisebb az irány, vagy látószöge. Ezt is figyelmükbe ajánljuk az antennák katalógus adatainak a tanulmányozásánál.

Az egyes országokban a polarizáció is lényeges kérdés, ami meghatározza az antenna felszerelését is. Magyarországon a digitális adás horizontális, vagyis vízszintes polarizációjú, azonban a szomszédunkban Szlovákiában ez már vertiális, tehát függőleges polarizációjú. Aki a szlovák adásokat kívánja venni, azoknak erre is fontos gondolni.
Teljes garanciát az antenna vételét illetően természetesen nem tudunk adni, hiszen a vétel egy településen akár pár száz méteren belül is változhat.

images_info_jakaantenadodvbt_350x175.jpg

A kép balfelső sarkában látható Signal szobai antenna A6030 erősítővel van ellátva, az adó közelében használható max. 5-15 km távolságban, de földszinten inkább a rövidebb távolságot kell figyelembe venni. A következő hármasgerincű antenna már a másik végletét képviseli az antennáknak, mivel ezek nagyobb teljesítményűek és nagyon sok féle változatuk van. Passzív és aktív, azaz erősítővel ellátott típusaik is vannak. Az adótól 40 km feletti távolságban használhatjuk.
A rácsos szerkezetű un.lepkeantennák rendkívüli népszerűek voltak az analóg időszakban, azonban a digitális átállás után kegyvesztettek lettek, de most ismét felfelé ível az érdeklődés irántuk. Ennek oka a gyakorlati tapasztalatok után, hogy "összeszedi" még a visszaverődött jeleket is és hasznosítja azt nagyob nyílászöge következtében. Erősítős és passzív változatuk van, az utóbbit az adótól 15-30 km távolságban is tudjuk használni.
A követköző csoport a yagi antennák, amelyek irányított hatással bírnak, nyílásszögük kisebb és pontosabb beállítást követelnek, azonban nyereségük magasabb. Ezek mindegyike erősítővel is ellátható, ezáltal hatótávolságuk megnövelhető. Különböző mérettel kaphatók, ezért alkalmasak közeli és távolsági vételre egyaránt.
Egy csúcsára állított WIWA AN 220 erősítős 5-12V Dual Power antennát is bemutatunk, amely akár beltérben és kültérben is használható mérete miatt - nagyon jó eredménnyel dolgozik. Bővebben a WIWA antennáról Érzékeltetésképpen megjegyezzük, hogy a Dipol Hungaria Kft. üzletében ezzel veszük a MinDigTV adásait, mert volt alkalmunk nagyon sok antennát kipróbálni, de ez felelt meg a legjobban (Debrecen városközpontjában, 10 emeletes házak tövében).Természetesen az antenna beltérben is használható felfüggesztve, csak lehetőleg nyílászárónál kell elhelyezni, azaz ablaknál! Erkélyen pedig az antenna tartozékai között minden rögzítési eszköz megtalálható.

Egy láthatatlan antenna - a DVB-T antenna WIWA AN 220 erősítős 5-12V Dual Power Q1220 annyira kis méretű, hogy nehéz észrevenni az antennát anélkül, hogy megnagyítaná a képet



Az antennákról egy táblázatot mutatunk be, amelyek kínálatunkban szerepelnek, ebben az adóteljesítmény feltüntetése mellett a távolságbani felhasználhatósága is látható. A kószámra klikkelve részletesen láthatják az antenna katalógus adatait, akár megvásárolható is.
Adó teljesítmény > 50kW
Távolság az adótól x < 15km 15km < x < 40km 40 km < x



A6030 A1112 A1615
Q1220 A4015 A2660
A0315 A1610 A2670
A1112 A1911 A2665

Adó teljesítmény < 50kW
Távolság az adótól x < 15km 15km < x < 40km 40 km < x



A1112 A4015 A3710
A1610 A1911 A2665
A1911 A2660 A2670
A4015 A2670 A2675

Ne maradjon ki egy antenna sem a listából, tekintsék meg ezt a hármas gerincű mini TriDigit Dipol antennát is A2550, amelyik a legújabb fejlesztések közé tartozik, és nyeresége kis méretei ellenére is maximálisak. Nagyon jól alkalmazhatók olyan helyeken, ahol a vételi viszonyok nem a legideálisabbak, vagy éppen helyszűke van az antennának. Amennyiben gyengének bizonyulna a jelminőség, még van lehetőség antenna előerősítők beépítésére is a szimmetrizálók helyére, amellyel a jelminőség és a hatótávolság is megnövelhető. Ár érték arányban az egyik legkedvezőbb három gerincű, nagy nyereségű antenna!

a2550_250x.jpg


Az UHF TV antenna Dipol 17/21-69 Tri-Digit MINI nézete A2550

Mi a helyzet a síkreflektoros szélessávú antennákkal, a lepkeantennákkal?


b_ant_lpk.jpg

Egy néhány szélessávú antenna kisebb és nagyobb méretű változatban, amelyek között az erősítős változatok is megtalálhatók.
Sokan azt a véleményt hangoztatják, hogy a szélessávú síkreflektoros hálóantennák, vagy nálunk népszerű nevén a lepkeantennák nem alkalmasak a digitális jelek vételére. A gyakorlat azonban sokszor erre rácáfol és ezeket az antennákat is sikeresen használhatják, mivel az a cél és a lehetséges problémák általában nem a széles sávból, a nagy nyílásszögből ered, hanem a hozzájuk használt alacsony minőségtartalmú előerősítőkből, amelyeket néhány szállító forgalmaz (nincs árnyékolási védelem, egyszerű sima panel, magas az erősítő önzaja, stb.).
A mi antennáink, a Dipol antennák csak árnyékolással ellátott előerősítőket tartalmaznak!

b4009_250X166.jpg

Mielőtt egy új irányított, nagy teljesítményű, yagi antennát vásárolna pl. A3710, érdemes leellenőrizni, hogy alkalmas-e az adott lakókörnyezetben a DVB-T jelek vételére. Lehetnek olyan esetek, amikor az antenna cseréje szinte elkerülhetetlen, de másfelől ezek az antennák a jóval sűrűbben lakott városi térségekben működhetnek, ahol a többszörösen visszavert jelek zavarhatják a DVB-T vételét, emiatt nehéz lesz alkalmazni ezeket a nagyon kis látószöggel bíró irányantennákat. (a lepkeantennáknál pont ez van kihasználva)
Az irányított antennák alkalmazása ott ajánlott, ahol az adóállomás nagyobb távolságra van, nem akadályozza semmi a vételt (egy nagyobb domb, vagy hegy, erdősáv a közelben sík területen stb.), jó a rálátás az adóra a meghosszabbított optikai ráláthatóság tekintetében. A táblázatból jól kivehető, hogy nem feltétlen fontos rövidebb adótávolságra csúcsnyereségű antennát alkalmazni. Felesleges pénzkidobás és nem minden esetben tesz jót a digitális vétel szempontjából. (kép kockásodása, pixelesedés, lefagyás stb.) Az adó közelében elhelyezett "csúcs" antenna az előbbieket okozhatja, de ugyanaz a jelenség, ha nagyobb távolságban lévő adónál kisebb teljesítményű antennát alkalmazunk, azaz kicsi a nyeresége.

Az adóállomás antennájának irányhatása és fedettsége


A magas teljesítmény és az adótól való viszonylag kicsi távolság nem biztos, hogy megfelelő a DVB-T jelek vétele. Döntő tényező lehet az adóantenna irányhatása. Egy példa - egy multiplexet az irányított antenna használatával sugározzák egy városi térség irányába, míg egy másik multiplexet pedig egy körsugárzó antennával, hogy ezáltal lefedjék az egész területet az adó körül. Ezért fordul elő gyakran probléma a vétellel, hogy egy multiplexet a lakosok csak egy adott területen tudnak venni. Egy gyakorlati példa erre éppen Debrecenben: A pallagi TV adó elsősorban Debrecen városát kívánja ellátni - irányított antennája van az adónak - azonban a tőle északabbra lévő településeket már nem, és így fordulhat elő, hogy az adótól látótávolságban lévő Bocskai kert egyes részein már alig vehető, de Mikepércsen minden gond nélkül jó minőségű az adás. A Debrecen belvárosában lévő városi TV adását, mivel körsugárzó antennája van a toronyházon elhelyezett adónak, szinte 20-30 km-es körzetben tökéletesen vehető. -

Hogyan válasszunk antennát a MinDigTV vételére II.rész ?


Mi a helyzet az antennakábellel és a csatlakozókkal?

Ezt a kérdést sokan egy kézlegyintéssel elintézik, pedig egyik nagyon fontos kelléke a jó minőségű vételnek. Sokan mindenféle gagyi kábelt vesznek olcsó pénzért és csodálkoznak, hogy nem megfelelő minőségű a TV vétel, pedig az antenna, amit vásároltak arra áldoztak. Egy jó minőségű antenna nyereségét pár méter rossz minőségű koaxiális kábellel tönkre tudjuk tenni! Ezen nem szabad spórolni és inkább vásároljunk magas árnyékolási hatékonyságú réz kábelt, mert ezeknek a vesztesége jóval kisebb, mint az olcsóbb acél belső erű rézbevonatú koaxiális kábelnek. Ráadásul a digitális adások vételét sok külső zavar is befolyásolhatja, amennyiben az árnyékoló szövete ritka és nem többszörösen árnyékolt. Nyílván ennek költségbeli kihatása is van, de ezt egyszer kell megvenni, amit aztán télen-nyáron használunk. Még egy dolog a kábellel kapcsolatosan: fekete, vagy fehér színű legyen. Kültérben jobb az UV védett fekete kábel, beltérben esztétikai okok miatt is célszerűbb a fehéret használni. Íme egy ajánlat a kábelre feketéből és fehérből:
Koaxiális kábel 75 ohm A osztály TRISET-113 1.13/4.8/6.8 [1m]
Az E1015_1 kábel nézete közelről

Koaxiális kábel 75 ohm A osztály TRISET-113 PE (zselés) [1m]
Az E1017_1 kábel nézete közelről

Mindkét kábel felépítésénél jól látható a sűrű árnyékolószövet és a réz belső vezető ér. A technikai adatok és a diagramok pedig a katalógus oldalakon részleteiben bemutatják a kábelek paramétereit. Lehetne még több hasonló kábelt leírásunkban bemutatni, de ezzel most nem szeretnénk olvasóinkat untatni, mert gyorsan elrobognak oldalunkról. Inkább a figyelem felhívása volt a cél részünkről, hogy van sok okunk arra, hogy erre is ügyeljünk! ...és itt vannnak a csatlakozók, amelyek nem maradhatnak ki a vételt befolyásoló szerelési anyagok közül, hiszen az antenna van az egyik végen, a kábel mint közvetítő van jelen és a csatlakozó az ami a vételi eszközzel kapcsolatba kerül, ami lehet egy set-top-box, vagy akár TV készülék is. Mindenképpen itt is ragaszkodjunk a jó minőséghez, mivel itt is sokat ronthatunk a digitális vétel minőségén. Ma már nagyon korszerű szerelésű csatlakozók állnak rendelkezésünkre, amelyek a legkisebbebb veszteséget eredményezhetik, nem beszélve a szerelésükről, amely egyszerű, gyors és biztos kontaktust biztosít. Úgy a koaxiális F csatlakozók és koaxiális IEC csatlakozók lehetnek szerszám nélküli, kompressziós (szerszám kell hozzá), vagy önkompressziós (szerszám nélküli). Erre vonatkozóan katalógus oldalunkon nagy választékot talál.

Az önkompressziós csatlakozókat az jellemzi, hogy saját magunk, szerszámok igénybe vétele nélkül is szinte tökéletes csatlakozásokat tudunk a kábelek végére szerelni, amelyek aztán megvédik a kábelt és a csatlakozási pontokat a nedvesség behatolásától és más szennyeződések bejutásától. A csatlakozó a kábelre ráfeszül speciális kialakítása folytán és stabil, hosszantartó kapcsolatot tud biztosítani. Emellett a gyakori használat sem tesz kárt benne, megfelelő kontaktust biztosít, kis csillapítás, azaz kis veszteséggel még a magasabb frekvenciákon is.

E3002E3003E3001E80410

Önkompressziós koaxiális dugasz E3002 és hüvely E3003, könyök dugasz E3001 valamint F csatlakozó E80410



Mint fentebb írtuk, van a csatlakozóknak egy kompressziós változata is, amelyek csak szerszámmal szerelhetők, ezek inkább professzionális felhasználók számára érdekes, akik nagyobb mennyiségben használnak fel csatlakozókat, elsosorban nagyobb épületek kivitelezésénél, de nem árt, ha tudunk róla.

E80274E80342E80075

Kompressziós F csatlakozók és a sajtoláshoz szükséges szerszámok egyike 


Csavaros F-csatlakozók

Kód Gyártó Kábelátmérő
E8008
E8008 - Złšcze F 7,2 mm
Szerszám nélküli 7.2 mm
E8009
E8009 - Złšcze F 6,8 mm
Szerszám nélküli 6.8 mm
E8020
E8020 - Złšcze F 5,5 mm
Szerszám nélküli 5.5 mm
Kiegészítők
F csatlakozó 7.2 mm réz, nikkel [1 db.]

F csatlakozó 7.2 mm réz, nikkel [1 db.]

Ára: 100 Ft

Koaxiális kábel 75 ohm TRISET-113 1.13/4.8/6.8 [1m]

Koaxiális kábel 75 ohm TRISET-113 1.13/4.8/6.8 [1m]

Ára: 180 Ft

Antennatartó falra UML-38L10 - galvanizált

Antennatartó falra UML-38L10 - galvanizált

Ára: 1 025 Ft

IEC dugasz Cabelcon RG-6/Triset-113 kábelre

IEC dugasz Cabelcon RG-6/Triset-113 kábelre

Ára: 330 Ft

ZS300 TV antenna tápegység SDC2 tápfeladóval

ZS300 TV antenna tápegység SDC2 tápfeladóval

Ára: 2 520 Ft

Tápegység 2WZS 12V/100 mA (tápfeladó adapter antennaerősítők számára)

Tápegység 2WZS 12V/100 mA (tápfeladó adapter antenn...

Ára: 1 815 Ft

CIB FOXPOST
© 2005 - 2018 Dipol Hungaria Kft. Minden jog fenntartva
Tárhely szolgáltató: Magyar Hosting Kft.